zaterdag 24 september 2011

Erasmus in Turkije

Hey!

Welkom op mijn blog. Na een tijdje te verblijven in Turkije heb ik besloten om toch maar te beginnen met een blog. Het is niet echt mijn ding want het doet mij steeds denken aan een dagboek bijhouden en ik ben geen fan van dagboeken... Maar elke week een uitgebreid mailtje sturen naar mijn talrijke geïnteresseerde vrienden, familieleden, collega's, ... is ook niet mijn favoriete hobby! We zullen zien wat het geeft. Ik wens jullie alvast veel leesplezier!


Eerste morgen in Eskisehir. Ik ben ontwaakt na een korte nacht. Om 3u 's nachts zijn Katrien, mijn Belgisch klasgenootje, en ik geland op de Anadolu Universiteits luchthaven (ja mijn universiteit heeft een eigen luchthaven!). Na een eerste kennismaking met de Turkse bureaucratie, ik had nooit gedacht dat het nog slechter kon dan België, kon ik mijn eerste stapjes zetten op Turkse bodem!

Mijn flatgenoot stond me op te wachten buiten de luchthaven. Eerste kennismaking verliep vlot. We reden met zijn auto door Eskisehir, ik genoot van het nachtelijk uitzicht. Ik was heel benieuwd hoe "mijn thuishaven" voor de komende 4 maand er zou uitzien in daglicht. Na een ritje van ongeveer 15min bevonden we ons in een straatje. We waren blijkbaar aangekomen bij Katrien haar appartement. We vervolgden onze weg naar ons appartement, spannend! Tot mijn verbazing reden we gewoon een eindje verder in dezelfde straat. Katrien en ik wonen in dus dezelfde straat op nog geen 3min van elkaar, wat een geluk!

Mijn kamer
Gokce, mijn flatgenoot, opende de deur van ons appartement. Het is een mooi, gezellig appartementje (zie filmpje op mijn facebook profiel). Hij gaf me de sleutels en zei dat ik me "gewoon thuis moest voelen". Het was ondertussen 4u en Gokce moest gaan werken de volgende morgen dus we zeiden slaapwel en dat was dan mijn eerste kennismaking met mijn nieuwe huisgenoot...





University Street
Vandaag ben ik de stad ingetrokken met Katrien en haar buddy. Eskisehir is vergelijkbaar met Antwerpen qua grootte en "inrichting". Er zijn drie belangrijke straten: University street (loopt parallel met mijn straat), shopping street (zelf verzonnen naam, vergelijkbaar met de Meir in Antwerpen) en "the riverside" (er loopt een mooie rivier door Eskishir en langs beide kanten zijn winkeltjes, eetgelegenheden, pub's, ... te vinden).

Eskisehir is hard veranderd de laatste jaren heb ik me laten vertellen. Overal zijn nieuwe gebouwen neergepoot, parken aangelegd, ... Kortom de hele stad is gerenoveerd tot een moderne, hippe (studenten)stad. Een van de grootse winkelcentra in de omgeving bevindt zich op 5min van mijn appartement: ESPARK. Je kan hier alles vinden, een beetje zoals het Shopping Center in Wijnegem of Wallmart.

Kruispunt voor Espark
Vanavond ontmoet ik voor de eerste keer de andere Erasmusstudenten. Katrien en ik zijn zeer benieuwd naar "wat voor vlees we in de kuip hebben" om het plat te zeggen. Ziezo, mijn eerste blogberichtje op het grote internet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten