maandag 3 oktober 2011

Mijn eerste schooldag...

Maandagmorgen, 8u 's morgens. Als brave student die ik ben sleep ik mijn slaaphoofd naar de badkamer. Een half uur later ben ik samen met Katrien op weg naar onze eerste schooldag. Een frisse wandeling van 30min. Niet zo erg want ik geniet in Eskisehir nog van een aangenaam nazomers klimaat.

Het is even zoeken naar het juiste klaslokaal maar ik slaag er in om mooi op tijd, fris en monter in de les te zitten. De klas loopt stilaan vol. Turken komen niet graag op tijd blijkbaar :). Na 20min wachten komt er eindelijk iemand voor de klas te staan. Geen les vandaag, volgende week nieuwe afspraak maar dan wel om 9u30 want 9u is toch zo vroeg! Begint goed hier! Ik besluit om terug naar huis te gaan want mijn volgende les is pas om 14u.

In de namiddag probeer ik opnieuw om eindelijk mijn eerste les op de Anadolu Universiteit mee te maken. Tevergeefs zo blijkt: het scenario van deze ochtend herhaalt zich. Opnieuw wachten, weer dezelfde mevrouw, met dezelfde boodschap: geen les vandaag! Ik heb dan misschien geen les gehad vandaag maar toch wel 2u wandelen in de benen. Laten we het houden op een gezonde "sportdag".

's Avonds afspraak in Café Del Mundo. Het is paspoort avond. Dit houdt in dat je een gratis pint krijgt bij tonen van je paspoort. Een populaire avond voor Erasmussers dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten